تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

اولین نمایشگر 108 اینچی جهان

 

یک شرکت ژاپنی در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی "سی‌یی‌اس‪ "CES‬در شهر "لاس‌وگاس"، نخستین نمایشگر کریستال مایع ‪ ۱۰۸‬اینچی جهان را معرفی کرده‌است.
این نمایشگر که هم‌اکنون بزرگترین نمایشگر کریستال مایع جهان محسوب می‌شود، توسط شرکت ژاپنی "شارپ" تولید شده‌است.
"توشی‌هیکو فوجی‌موتو" مدیر اجرایی شرکت "شارپ" در مراسم معرفی بزرگترین نمایشگر "ال‌سی‌دی" جهان اعلام کرد نمایشگرهای "ال‌سی‌دی" هم‌اکنون به ابعادی رسیده‌اند که پیش از این تنها امکان ساخت نمایشگرهای از نوع "پلاسما" و یا "پروجکشن" در آن ابعاد ممکن بود و با توجه به کاهش چشمگیر قیمت نمایشگرهای "ال‌سی‌دی"، این تجهیزات در آینده بازار نمایشگرهای صفحه تخت جهان را به خود اختصاص خواهند داد.
سال گذشته شرکت کره‌ای "سامسونگ" یک نمایشگر ‪ ۱۰۲‬اینچی از نوع "پلاسما" معرفی کرده بود که در آن زمان بزرگترین نمایشگر جهان محسوب می‌شد اما هم‌اکنون رکورد مذکور در اختیار فناوری "ال‌سی‌دی" شرکت "شارپ " قرار گرفته است.
هم‌اکنون شرکت "ماتسوشیتا"(سازنده تجهیزات "پاناسونیک") نیز بزرگترین نمایشگر از نوع پلاسما را با ابعاد ‪ ۱۰۳‬اینچ در همین نمایشگاه معرفی کرده‌است. قیمت نمایشگر پلاسمای ‪ ۱۰۳‬اینچی پاناسونیک ‪ ۷۰‬هزار دلار اعلام شده اما شرکت "شارپ" هنوز قیمت نمایشگر "ال‌سی‌دی" ‪ ۱۰۸‬اینچی خود را اعلام نکرده‌است.
فناوری‌های "ال‌سی‌دی"، "پلاسما" و "پروجکشن" هم‌اکنون سه فناوری غالب بازار نمایشگرهای صفحه تخت در جهان محسوب می‌شوند که این رقابت میان "ال‌سی‌دی" و "پلاسما" از شدت بیشتری برخوردار است.
شرکت "شارپ" اعلام کرده‌است نمایشگر ‪ ۱۰۸‬اینچی این شرکت که به علت بزرگی ابعاد از درب بسیاری خانه‌ها عبور نمی‌کند، احتمالا در ابتدا در استودیوهای پیشرفته و سالنهای همایشها مورد استفاده قرار خواهد گرفت اما در آینده نمایشگرهایی با این ابعاد به خانه‌ها نیز راه می‌یابند. ال‌سی‌دی ‪ ۱۰۸‬اینچی "شارپ" در تابستان آینده وارد بازار می‌شود.