تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

دوربین‌های کنترل‌کننده حرکات افراد را تفسیر می‌کنند

با طراحی فن‌آوری جدید، دوربین‌های کنترل کننده از ناظران منفعل به چشمان بامغزی تبدیل می‌شوند که حرکات اشخاص را تفسیر می‌کنند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان و شرکت‌های امنیتی آمریکا در حال طراحی دوربین‌های مراقبتی هستند که علاوه بر مشاهده، قادر خواهند بود آن چه را که می‌بینند تفسیر کنند، از این رو، به زودی دوربین‌ها می‌توانند کیف‌های رها شده در فرودگاه‌ها را بیابند، وزن اشخاص را حدس بزنند و با تحلیل کردن طرز راه رفتن آن‌ها، مشخص کنند آیا چیزی را پنهان می‌کنند یا نه.

بر اساس این گزارش، پیش از این پیشرفت‌های مشابهی صورت گرفته بود اما دست‌آورد جدید که دوربین باهوش نامیده می‌شود،‌ دوربین‌ها را از ناظران منفعل به چشمان بامغزی تبدیل می‌کند که قادر به تشخیص رفتارهای مشکوک و جلوگیری احتمالی از جنایت قبل از وقوع آن هستند.

در صورت استفاده از این فن‌آوری که به اعتقاد مقامات صنعتی برای اطمینان از صحت و دقت آن، به کار بیشتری بر روی آن نیاز است، به افراد کمتری برای ضبط تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مراقب نیاز خواهد بود، همچنین با استفاده‌ی گسترده از دوربین‌های باهوش، دوربین‌های مراقب قوی‌تر می‌شوند.

دوربین‌ها می‌توانند فرودگاه‌ها و بنادر را کنترل کنند و به امنیت خانه‌ها کمک کرده و مرزهای وسیع را در برابر کنترل عبور غیر قانونی مراقبت کنند.

بنا بر اعلام دوربین‌های مراقب باهوش از الگوریتم رایانه استفاده می‌کنند تا تفسیر کنند که دوربین چه چیزی را ضبط می‌کند، سیستم مذکور قابل برنامه‌ریزی شدن است تا به دنبال موارد به خصوصی مانند کیف‌های رها شده یا اشخاصی باشد که در جایی که حق حضور ندارند، هستند.