تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

تکنولوژی برتر

درباره تکنولوژی های برتر روز دنیا

ربات خانه‌دار برای کمک به سالمندان و معلولان ساخته شد

دانشمندان در آمریکا یک ربات خانه دار شبیه انسان ساخته‌اند که می‌تواند در انجام وظایف خود به عنوان دستیاری برای انجام کارهای منزل برای افراد سالمند یا دچار معلولیت‌ امیدوار کننده باشد.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته محققان موسسه فناوری ماساچوست (MID) این روبات که «دومو» (DOMO) نام دارد می‌تواند کاربردهای دیگری نیز از جمله در امور کشاورزی و مسافرت‌های فضایی داشته بشد.

این نسخه بسیار ابتدایی که روزی احتمالا به یک روبات یاری دهنده هوشمند تبدیل خواهد شد، می‌تواند اجسام را با دست بگیرد و آنها را روی قفسه یا داخل کمد قرار دهد.

این محققان در نظر دارند این ربات را تا جایی پیشرفته تر کنند که بتواند شمار زیادی از کارهای دستی را شبیه به انسان انجام دهد.

بودجه طراحی نمونه ابتدایی دومو از سوی آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) تامین شده است.

 

استاندارد بی سیم و شرکت اینتل

اینتل در حال پایه گذاری استاندارد شبکه بی سیم جدیدی به نام 802.11n که هنوز از طرف IEEE‌به رسمیت شناخته نشده است.

اینتل نسل بعدی تراشه های بی سیم خود را برای فناوری Centrino Duo mobile  معرفی کرده است. این تراشه ها در لپ تاپها استفاده خواهند شد که سرعت دانلود موسیقی و تصاویر زنده اینترنتی  high-definition به مراتب افزایش خواهند داد.

موسی دیگر از Microsoft

 

موسی که در تصویر بالا مشاهده می کنید یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است. این موس با طراحی وی‍ژه خود بهترین وضعیت مچ نسبت به میز کار را فراهم آورده است. این محصول با نام تجاری Natural Wireless 6000   به صورت بی سیم به بازار عرضه شده است. قیمت این موس 80 دلار است.